Browse By

Gambaran Kedai Atraktif, Pelanggan pun Berdatangan!

Anda punya kedai? Saiz kedai yang kecil tetap boleh tampil maksimum untuk menjemput pengunjung. Ingin tahu caranya? Intinya yaitu dengan susunan yang tepat, maka kedai anda pun akan tampil lebih menarik dan menarik minat pelanggan.

Ada satu masalah lagi yang biasa dihadapi oleh pemilik kedai untuk membuat kedai beliau tampil lebih menarik, iaitu permasalahan kos. Kekangan kos ini terkadang menjadi sesuatu yang membuat sang pemilik kedai enggan untuk merubah pandangan kedai beliau. Tetapi kini anda semua tidak perlu bimbang, kerana akan kami ulas bagaimana cara membuat gambaran kedai menjadi lebih atraktif dengan kos yang berpatutan.

4600desainrumah

Toko mungil Aktraktif (foto:enterpreneur)

Toko mungil Aktraktif (foto:enterpreneur)

Berikut kami paparkan contoh gambaran kedai kecil dengan reka bentuk yang sangat menarik dan membuat pandangan setiap orang tercuri.

1. Pajang produk secara menegak.
Dengan mempamerkan produk secara menegak, maka pemanfaatan ruang akan lebih optimum. Disamping itu, penstrukturan produk secara menegak juga ternyata mampu menarik perhatian pelanggan dari segi visual. Kelihatan seperti pada kedai ini, semua produk tersusun dari bumbung ke lantai. Suasana kedai ini juga terasa lebih segar bukan?

2. Ciptakan kesan rapi.
Untuk perabot bersaiz besar, cuba aplikasikan warna-warna neutral seperti abu-abu atau gading. Sedangkan untuk perabot-perabot bersaiz kecil, anda boleh mengaplikasikan warna-warna cerah supaya kedai anda tampil lebih segar. Agar terkesan rapi dan kondusif, penstrukturan display produk akan lebih baik jika tidak terlalu berdekatan. Jarak yang cukup juga boleh menambah kesan lapang dan elegan di kedai kecil anda.

3. Gunakan rak terbuka.
Penggunaan rak terbuka seperti ini akan memudahkan anda dalam menata produk. Selain itu, pelanggan juga akan lebih mudah untuk melihat produk lebih dekat. Sehingga pelanggan juga tidak akan segan untuk singgah ke kedai.

Leave a Reply

shares